Konfliktkommunikation
Konfliktkommunikation
– Er du blevet skældt ud!
– Er du blevet nedgjort – ydmyget!
– Er du blevet uretfærdigt og dårligt behandlet!
– Er du blevet misforstået!
Så kan du lære at håndtere sådanne situationer på et konfliktkommunikationsforløb.
Produkt
Med udgangspunkt i arbejdspladsen og den enkeltes oplevelser, giver vi dig mulighed for at lære at skabe en VIND – VIND situation. Hvad er det, du tænder på – og hvad har gjort den anden part vred? Hvordan kan jeg bruge mine kolleger, og hvordan kan arbejdsforholdene gøres konfliktreducerende?
Målgruppe
Personer der har kunde-, borger- eller patientkontakt som en væsentlig del af deres arbejde.
Teori
Med fokus på det psykiske arbejdsmiljø vil der blive inddraget cases fra dagligdagen, så du lærer at skabe gode relationer og kommunikationer med andre.
Uddannelsesforløb
Aftales individuelt – men i størrelsesordenen 1 – 2 dage.
Referencer
”Jeg har lært, hvordan jeg kan aflæse folk og se, hvor de er henne. Jeg har ikke længere forsvarsparaderne oppe men er åben og klar til at lytte. Det gør samtalen meget nemmere, og vi kan oftest tale os frem til en god løsning”.
Medarbejder ved Boligforening i Sønderjylland
”Det er det eneste kursus, hvor alle medarbejdere har været godt tilfreds med udbyttet, og hvor de efterfølgende bruger værktøjerne i dagligdagen.”
Leder på et sygehus.